10 april, 2018

Het lek in Facebook


Oei....in tijden dat iedereen het heeft over privacy en vooral over het schenden daarvan gaat Facebook in de fout.
En niet zo'n beetje ook.

Zuckerberg, de man die blote billen op Facebook verbiedt, gaat nu zelf met de billen bloot.

Het aandeel is gigantisch gekelderd, maar ik denk dat de CEO zijn schaapjes op het droge heeft en er persoonlijk weinig last van zal hebben.

Daarmee is nog niet gezegd dat hij juridisch vrijuit gaat.
Ben benieuwd hoeveel claims hij aan zijn broek krijgt.

Arjen Lubach roept op tot een landelijke Facebook delete actie.

Ik doe niet mee.
Tot nu toe hebben twee vrienden mij vaarwel gezegd.

Nogmaals wat ik eerder in een blog schreef:
Ik koop online.
Ik boek online hotels, vluchten en restaurants.
Ik ben actief op Facebook en sooms op Twitter.
Ik vlieg jaarlijks naar de VS en moet dan vooraf online een ESTA-formulier invullen (u wilt niet weten wat de Amerikanen allemaal vragen - lak aan privacy).
Ik maak gebruik van meerdere apps en programma's.

Onlangs belde de assistente van mijn huisarts op om mij naar zijn nieuwe website te verwijzen.

"Het is misschien handig om daar uw afspraken te maken en herhalingsrecepten te bestellen, mevrouw."

Het klonk als een dringend advies en dus ging ik het 63ste wachtwoord aanmaken.

Facebook heeft mij in contact gebracht met (onbekende) familie, oude vrienden, oud-klasgenoten en schoolvrienden.

Ik heb daar zelfs pagina's voor aangemaakt waar verloren geachte vriendschappen hersteld zijn/worden.

Allemaal dankzij Facebook.

Ik leuter op Facebook. Dat mag daar.

Ik vind het heerlijk wanneer mijn vrienden ook leuteren.
Leuteren over pijntjes, kinderen, kleinkinderen, huisdieren, het weer, de schouwburg, de kapper, eten, uitjes, de tuin................

Plaatjes van lekkere recepten, plaatjes van reisjes naar mooie delen van de wereld, grappen en grollen, evenals zorgwekkende situaties, mijn blogs, mijn favorieten, mijn #dogspam, dagelijkse besognes,........ik plaats het op Facebook.

Facebook is mijn digitale hangplek.
*****

Geen opmerkingen: