16 januari, 2018

't Winkeltje


Mijn verhalen over onze reizen doen vermoeden dat wij rijk zijn. Dat begrijp ik, maar het is niet zo dat er ongelimiteerd op los geleefd kan worden.

Ik duik gerust achter de naaimachine en koop het liefst in de uitverkoop.
Bij iedere uitgave kijk ik waar ik het goedkoopste uit ben.
Daar heb ik ook de tijd voor.

Ik krijg maandelijks huishoudgeld. Niet geïndexeerd!!
Toen zoonlief (die in 2002 een jaar bij ons heeft gewoond) vertrok heb ik voorgesteld mijn toelage te verlagen. Dat is 15 jaar geleden.

Ik let ook heel erg op de "kleintjes."
Over de truc met de centen heb ik meermalen geschreven.
Naar boven afgerond==> pinnen.
Naar beneden afgerond==>contant betalen.
Ik word erom uitgelachen en ook dat begrijp ik.

Zo spit ik iedere maandag alle aanbiedingen uit.
De reclamefolder app (zie foto) is echt heel praktisch.

Ik pak de producten die ik (bijna) dagelijks gebruik.
Manlief perst iedere morgen sinaasappels uit. Die zijn al sinds begin december in de aanbieding, twee halen-een betalen.

Plus en Albert Heijn zijn mijn favorieten.

Maar voor bier en frisdrank moet ik ook Dirk in de gaten houden.

>>>Mijn schoonmoeder had in de kelder een enorme stellage waar een soort van "oorlogsrantsoen" in stond. Ze ging een keer in de week naar de grote stad - Middelburg - en sloeg dan aanbiedingen in.
De nieuwe potten speciebonen werden achterin gezet, vanwege de datum.<<<

Onze berging is vele malen kleiner dan de kelder in Zoutelande, maar ook ik heb hier een aardige voorraad aangelegd.

't Winkeltje - zo heet mijn voorraad.
Ik heb er zojuist een sixpack Heineken uitgehaald en twee potten jam ingezet.


Geen opmerkingen: