17 september, 2017

Microsoft Monopoly


Een nieuwe laptop zonder tekstprogramma is onhandig.
Op mijn oude pc en laptop had ik Word, maar dat was een zwaar verouderd programma en bovendien had ik er geen code meer van.

Dus zocht ik op Amazon naar dit Microsoft product.
Hee - ik koop veel online en graag bij Amazon: om de beste deals eruit te halen.
 Altijd naar grote tevredenheid.

Deze sleutel werd keurig afgeleverd op mijn vakantieadres in Yorkshire.


Niets zo eenvoudig dan een nummer intikken en op enter te drukken zou je zeggen.

Het lukte mij echter niet. Er werd iets geblokkeerd.

Ten einde raad zocht ik online contact met Microsoft en voordat ik het wist zat ik in een zogenaamde chat met een technisch wonder die Engels met een Indiase tongval sprak.
Ik kreeg excuses en een aantal links die ik alleen maar hoefde te openen.

Ook werd mij een link toegestuurd voor het geval ik weer vastliep. Zo kon ik weer in contact met de helpdesk treden.
De chat werd vastgelegd, zo zei hij.

Nou ja, die links brachten mij wel bij Office, maar daar kon ik verder niets mee beginnen.
Het activeren lukte niet.

Eenmaal terug in Nederland zocht ik telefonisch contact met Microsoft.
De wachttijd zou 6-10 minuten bedragen.
Na een uur heb ik opgehangen en ben weer online gegaan in de hoop contact te maken.

Dat lukte, al duurde deze chat lang omdat de medewerker tegelijk andere klanten hielp.
Slecht teken zou je zeggen.

Ik kan er heel kort zijn. 
Wat ik ook probeerde en hoe ik het ook probeerde uit te leggen, er kwam één antwoord;

Zie uw geld terug te krijgen en koop alleen bij Microsoft.
Vooral dat laatste werd er meerdere keren ingepeperd.

Ik zou een "onzuiver" product hebben gekocht?

Wat zijn collega overseas (die nooit had gezegd dat ik een dubieus product had proberen te downloaden) was onjuist en bij die conclusie bleef hij. 

Ik werd niet geholpen. Er werd niet naar een oplossing gezocht.

Maar het kostte een hele middag en ik was geestelijk doodop. Machteloze tranen biggelden over mijn wangen.

Opgeven staat niet in mijn vocabulaire.
Daarom zocht ik een paar dagen later contact met Amazon en de trader van het product.
Die begreep niet waarom het product werd geweigerd door Microsoft. Hij verzocht mij meer informatie toe te sturen.

Die kreeg hij, evenals de verwijzing naar de twee chats met Microsoft.
Maar vervolgens bleef het stil.  Ook na herhaalde verzoeken het geld nu toch maar eens terug te storten.

Toch waagde ik nog één poging via een andere link op Amazon.
Daar werd direct op gereageerd in de vorm van een keurige, uitgebreide (waarschijnlijk standaard) e-mail, waarin spijt betuigd werd en met het verzoek de sleutel terug te sturen.


Dat deed ik.
Op vrijdag ging de sleutel op de post. De woensdag erop was het geld teruggestort.

Hulde aan Amazon!!!

Ik verdom het iets van Microsoft te kopen.

Inmiddels heb ik een manier om al mijn opgeslagen documenten te openen:
heel simpel, via wordpad.
******

Geen opmerkingen: