15 juli, 2017

James Alfred Wight en James Herriot


Onze laatse dag in Yorkshire begon met een bezoek aan de wasserette in Leyburn.
Het was tevens onze laatste dag hier. Snik.
Er was markt. Gezellig. Kijk maar naar de foto's.

Op naar een grotere market town: Thirsk genaamd.
Op naar mijn favoriete tv-serie: James Herriot.

Dit is het huis -en de praktijk van the creator James Alfred Wight, die beroepshalve zijn eigen naam niet mocht gebruiken in zijn romans.
Wight needed a pen-name to comply with professional rules banning advertising and chose Jim Herriot's name after seeing him play exceptionally well for Birmingham City in a televised match against Manchester United.



Voor liefhebbers van de boeken en/of de serie is HET MUSEUM een must.

Neem je tijd.
De vrijwilligers zijn allemaal 65+ en houden niet van gehaaste bezoekers.

Ik dacht in de studio's te belanden.
Fout!

Ik bezocht het huis van de dierenarts/schrijver himself en zag tevens een paar decorstukken.

Het is mij duidelijk geworden hoe tijdrovend het opnemen van deze unieke BBC-serie moet zijn geweest.

De opnames in de studio en de buitenopnames in The Dales - Askrigg en omstreken (een uur rijden van waar Wight zelf woonde).


Als besluit van deze leuke, historische, nostalgische en sentimentele dag reden we nog even de route die we zo vaak als "begin-shot" in de de serie zagen en waar ik geen genoeg van kan krijgen.


*****

Geen opmerkingen: