22 juni, 2017

KPN en storingen


Wij zijn drie jaar tevreden klant van KPN.

In ons huis staan twee televisies, in de huis -en slaapkamer.

Het zal rond Pasen zijn geweest dat het beeld wegviel.
Er verscheen een foutmelding.

In eerste instantie lukte het om de zender via zappen weer te pakken te krijgen, maar na verloop van tijd werden de storingen frequenter en hardnekkiger.

Er waren geen storingen in onze regio.

De stroom eraf, de boel opnieuw opladen.....het hielp allemaal niet.

We zijn een paar maanden verder en voordat ik alles vergeet lijkt het me verstandig deze slopende zaak in een blog vast te leggen.

Het kan zijn dat ik één of twee gesprekken met de klantenservice over het hoofd zie, maar dit is essentieel.

1 en 2. Het zal weeknummer 15 zijn geweest dat wij dit probleem meldden bij de klantenservice.
We moesten wat reset handelingen doen en ons werd gevraagd een ander kabeltje in experiabox te doen.
Gelukkig hadden we de originele aankoopdoos nog, waar een ander kabeltje inzat.

Maar de problemen bleven en weer moesten wij de klantenservice raadplegen.

3. Hoogst irritant dat je iedere keer het hele verhaal moet ophangen.
De dames en heren doen net of wij voor de eerste keer bellen.
Er zouden nieuwe "verbindingsdozen" gestuurd worden.


Die hebben wij geïnstalleerd, maar het probleem bleef.

4. Weer de klantenservice gebeld.
Onder telefonische begeleiding werden die dozen gereset.

 De problemen namen af, maar verdwenen niet.
Echter, toen ik afgelopen week tijdens Jinek om de paar minuten dit beeld kreeg was de maat vol.


5. En eindelijk was het moment daar dat deze medewerker vond dat er een monteur aan te pas moest komen.

6. Die kwam keurig de volgende dag op de afgesproken tijd.
Hij kon er niets van maken en stelde een 24-uurs meting voor. Wij mochten kiezen of we dat via een kabel wilden of kabelloos.
Natuurlijk kozen wij voor het laatste.

Nadat de monteur was vertrokken werd mijn man door de klantenservice gebeld.
Nee, het kon niet anders dan via een kabel.
De monteur had een fout gemaakt. Hij had eerst moeten overleggen. Het was heel lastig voor de klantenservice.

Het interesseert ons hoegenaamd niet hoe het contact tussen de monteur en de klantenservice verloopt. Dat is onze zaak niet, dus val ons daar ook niet mee lastig.

Enfin: er werd weer een afspraak gemaakt.
We moesten opschrijven wanneer er storingen opdeden en deze twee dagen later doorbellen.
Daarvoor kregen wij een speciaal telefoonnummer en toegangscode.

7. De volgende dag kwam een monteur de kabel voor de doormeting (48 uur) aanleggen.
De televisie in de slaapkamer moest uit blijven.


De hele avond geen centje pijn.
Maar aan het eind van Jinek verscheen ineens verzoek om een pincode in beeld. Het programma kon ik niet afkijken.

Ik zette de code erin, maar kreeg een foutmelding.
Nooit hebben wij een andere code gehad, noch zelf ingesteld.

In de "oude" situatie kregen wij deze melding nooit, ook niet bij de "volwassen" reclames op de commerciëlen. 
Ik geloof dat ik die ooit eens uitgezet heb.

Om moedeloos van te worden, dit traject.

 8. Mijn man belde de volgende ochtend meteen het speciale nummer en gaf de toegangscode door.
Nee, die was vervallen.

Vervallen?
What the hell!!

Maar die 48-uurs meting dan? 

Onverbiddelijk.

9. Dan maar weer de klantenservice gebeld.
Tja, de monteur had blijkbaar gemeld dat hij alles goed had gedaan en derhalve was dat nummer vervallen.

Mijn man kreeg een nieuwe toegangscode en ook een andere pincode voor de televisie.

Eindconclusie:
De tv zal aan de kabel blijven. 
Symptoombestrijding.
Geen verontschuldigingen of interesse van KPN.
*****

Geen opmerkingen: