11 juni, 2017

Doorgestikt


"Hij mag naar de berging hoor. Ik ben klaar. Ik doe niet meer."

De naaimachine verdwijnt in de doos en P. brengt hem naar beneden.

Mijn Singer heeft rust nodig, net als ik.
Hij is over zijn toeren.

Ik ben uitgestikt, doorgeslagen, daas gezigzagd en blind gezoomd.
Kan geen naald, garen en schaar meer zien.

Je valt 20 kilo af en wat dan?
Wat moet je aan?

Wat doe je met een garderobe die drie maten te groot is?

Deels is naar de kleermaker gegaan, deels naar het Leger des Heils en deels heb ik zelf vermaakt.

Zelf kleren vermaken vind ik wellicht nog moeilijker dan nieuwe maken.
Ik begon voorzichtig 4 centimeter in te nemen, maar dat bleek niet genoeg (zie het verschil tussen de binnenste en de buitenste naad).


Alles nieuw kopen was voor mij geen optie.
Ik heb wel een paar mooie aankopen gedaan hoor. 

Maar iedere week wanneer ik langs de stoffenkramen op de markt liep kon ik mijzelf niet beheersen om voor een paar euro's de leukste lapjes te kopen.
Tja, en die liet ik niet liggen.


Mijn huisvlijt zit erop.
Genoeg is genoeg.
Het resultaat: zes broeken, drie bermuda's en een rok.

Nu nog een paar bijpassende shirts scoren.
****

Geen opmerkingen: