06 juni, 2017

Dagje Friesland


Lieve vrienden hadden ons vorige week plotseling uitgenodigd Tweede Pinksterdag naar Friesland te komen.

Op dat moment voelde ik mij nog prima en dus nam ik de uitnodiging dankbaar aan en boekte een hotelletje in Heeg.

Een paar dagen later werd ik beroerd.

Het water liep uit mijn oren, neus en ogen. Maar als kind heb ik van mijn moeder geleerd dat " de thermometer" de bepalende factor is.

En die vond op maandagochtend dat het kon.....en dus gingen we.


Friesland is prachtig, maar de "Elfstedentocht te fiets" maakte een vlotte rit naar onze vrienden onmogelijk, evenals de vele bruggen die de pleziervaart altijd voortrekken.

Erg lachwekkend zijn die vrijwilligers die het verkeer mogen stilleggen en je precies aangeven waar je moet gaan staan.
Heerlijk: ze hebben ineens macht.

IJsmeesters op de weg.


Ook tijdens het varen kwamen we de fietsers te pas en te onpas tegen.


Kijk, dit miste Tom Dumoulin tijdens zijn "poeprit."

Uniek vind ik dit gemotoriseerde huis.


Bij deze: alle foto's van een heerlijke Pinksterdag op het Friese water.
******

Geen opmerkingen: