01 april, 2017

Series


Gisteren werd de laatste uitzending van The Night Manager uitgezonden.
Een buitengewoon spannende, boeiende serie.

Ik had hem opgenomen en heb vannacht de hele serie in een keer gezien.
Heerlijk vind ik dat. In mijn eentje in pyjama op de bank onder een plaid ongestoord kijken.
Zo nu en dan raasde er een auto langs die het Rotterdamse uitgaansleven verliet.

Ik dacht aan mijn moeder.
Als zij nu zou leven dan zaten we samen, zij met haar whiskey in haar recliner, tot het ochtendgloren series te kijken.


Er zijn momenteel een aantal mooie series die ik opneem.

Per aflevering kijken heeft geen zin.
Na een week ben ik de draad volledig kwijt en dan duurt het minstens een kwartier voordat ik weer weet hoe het zat.

Dat zou de ouderdom kunnen zijn, maar ik houd het op de vele zenders en het grote aanbod.

Canvas is trouwens een goede uitzondering in deze:
De Belgen gunnen ons iedere zaterdag twee afleveringen van Trapped - een spannende IJslandse serie, met weergaloos mooie opnames.


Digitale televisie is voor mij dus een uitkomst.

Ik bouw een voorraadje series op en kijk die als een lange speelfilm af.
***************

Geen opmerkingen: