06 maart, 2017

Het debat


Heeft u gisteren gekeken naar het Carré-debat?
Ik niet.

Er was zoveel leuks op andere zenders en ik heb voor een jaar aan spanning en leut op "Mijn opnames" staan.

Trouwens, ik denk dat ik het al weet.
Geen van de partijen voldoet aan mijn wenslijstje, dus zal ook ik concessies moeten doen - evenals de partijen die nu van alles beloven.
Die beloftes kunnen ze nooit nakomen, zo realistisch ben ik wel.

Wel keek ik zo nu en dan op Twitter.
Daar kreeg ik gelijk. Gemopper alom.
"Je mist niets," schreef iemand me.

En dan die nazit.
Een paar journalisten die de kijker/kiezer gingen vertellen wie het volgens hen wel -en wie het niet goed had gedaan.
Allemachtig. Zijn wij dom?

Het eerste RTL-debat heb ik even aangedurfd.
Even maar.

Toen het eindelijk op echt debatteren ging lijken greep Frits Wester in:
"Uh, heren uw tijd zit erop. Volgende onderwerp."

Dat werd dus ook niks.

Neen, dan die heerlijke discussies tussen Wiegel en Den Uyl, in een rokerig zaaltje bij schemerig licht.
Dat was genieten.

Nu staan de lijsttrekkers er als etalagepoppen bij.
De toenemende wallen onder de ogen zijn niet meer weg te schminken, dus zien ze er allemaal uit alsof ze drie weken op wintersport zijn geweest zonder geslapen te hebben.

Debat wordt meer gevoerd op social media.
Op het scherpst van de snede.
Ook Wilders doet het op zijn Trumps en ik denk dat dat de trend voor de toekomst gaat worden.

Dat het een spannende verkiezingsstrijd is zal ik niet ontkennen.
De partijen kruipen steeds meer naar elkaar toe. De lijsttrekkers maken zo nu en dan een uitglijer, maar krabbelen vervolgens weer op.

Henk Krol bijvoorbeeld.
Ik zou gezien mijn leeftijd op 50+ kunnen stemmen. Zeker, ik wil graag AOW ontvangen op mijn 65ste.
Maar ik vertrouw Henk Krol niet.

Ik vertrouw eigenlijk best wel veel lijsttrekkers.
Pechtold, Buma, Asscher (met wie ik echt diep medelijden begin te krijgen).....
Ze zijn niet kwaad. Ze zijn alleen van de verkeerde partij.

Over mijn stem zal niemand struikelen.
Ik werd laatst tot "geïslamiseerd" verklaard.

Het ging over caissières met hoofddoekjes bij Albert Heijn. De persoon die zich daaraan stoort gaat nu naar een hoofddoekvrije Jumbo.
Prima.

Maar het gaat mij om de kwaliteit van de producten en dat liet ik weten.
Nou ja, toen was ik dus geïslamiseerd.

Paar weken later werd mij een discrimineer zooltje in mijn schoenen geschoven.
Nu ga ik daar niet meteen mank van lopen, maar het typeert het debat anno 2017 wel.

Je hebt ergens een mening over en dan ben je links, rechts, racistisch, policor.....

Enfin, voor sommige partijen stapelen donkere wolken zich samen.
Voor andere wordt het een zonnige lente.

Geen opmerkingen: