22 maart, 2017

Afvalrace


"Jeetje, Ellen. Wat ben jij veel afgevallen!"

Mijn fysio kan me op geen betere manier verwelkomen.

In de wachtkamer had ik net een artikel gelezen over de afvalplannen van Linda de Mol.
Die is uit de kast gekomen met haar 82 kilo.

Goh! 82 kilo.
Dat is het streefgewicht voor heel veel mensen.

Maar goed.
Linda gaat in zes weken van mollig naar slank.

Paul de Leeuw sluit zich bij haar aan. Hij gaat het voor de zoveelste keer weer proberen.
Arme Paul. Die houdt zo van lekker eten.

Ik ben blij dat ik een paar rondjes voorlig.
Ze kunnen mij niet meer inhalen.

Hoewel......ik begon met een spurt en kruip nu langzaam verder.
Maar wat een verschil maken die 16 kilo.

Ik voel mij veel gezonder. Heb meer energie en uithoudingsvermogen. Bloeddruk en cholesterol zijn aanzienlijk gedaald. Ik glijd moeiteloos in mijn kleren en hoef mijn adem niet in te houden wanneer ik de broekknoop door het knoopsgat steek.

Maar misschien wel het belangrijkste: ik schaam mij niet meer voor mijn figuur.

"Vind je niet dat ik een ouwe kop heb gekregen," vraag ik aan mijn fysio.

"Neen, ouwe kop in geen geval. En beter een paar rimpels meer dan kilo's."


Maar thuis wacht mij een moeilijke klus.

Wisseling der seizoenen.
Mijn dilemma:
welke kleren gaan naar Het leger des Heils en welke kleren gaan naar de kleermaker.

Ik had gehoopt in het voorjaar de eindstreep te halen.
Dat gaat niet lukken.
Ik moet nog 7 kilo kwijt zien te raken.

Maar mij aansluiten bij De Mol doe ik niet.
Ik kruip alleen, op eigen kracht verder.

Zeven kilo minder, drie rimpels meer.
*****

Geen opmerkingen: