10 oktober, 2016

Trump en zijn Bangalijst


Tweet van @malgrep "Why is he fucking that chair?"

Ik kan daar om lachen.
Het debat vannacht was bijna een kopie van het eerste debat.

Hillary en Donald begroetten elkaar met een hoofdknik.
"Hello."
"Hello."
Geen handen.

Daarmee werd direct de toon gezet.
Het werd verbaal modder gooien.
Links en rechts onder de riem.

Overspelige Bill Clinton en zijn "slachtoffers" kwamen ook in beeld.
Ik zag rode koontjes bij de voormalig president.

Wij waren indertijd, toen Bill figuurlijk met de billen bloot moest, in de VS.
Hij loog.

Iets wat zijn vrouw de laatste jaren ook deed.
Dat is de reden waarom Trump zo makkelijk de nominatie won en het de Democraten nu zo moeilijk maakt. Ook mijn vrienden zijn het liegen zat.

"Maar nu liegt Trump toch ook?""
'Neen! Hillary is veel erger.'

Ik kan het niet laten. Ook al verpest het de vriendschap.
Deze verkiezingen is belangrijk voor de hele wereld en de ondeskundigheid van Trump zie ik als een groot gevaar voor de wereldvrede.

De man weet helemaal niets.
"I'm going to change America," is het enige wat hij roept.
Maar hoe hij dat gaat doen en wat de gevolgen zijn is mij nog steeds onduidelijk.

Terug naar het debat.
Dat ging over privéaangelegenheden.

Zowel Bill Clinton als Donald Trump hadden een "Bangalijst."
(wie zal het zeggen, misschien hebben ze die nog wel)

Vreemdgaan in de VS is heel gewoon.
Al die congressmen hebben niet alleen hun werk in Washington hoor.

En ook Amerikaanse presidenten zijn vreemdgangers.
JFK, Dwight Eisenhower, F.D. Rooseveldt, Thomas Jefferson, Warren Harding......

Zolang het presidentschap er niet onder lijdt maakt het mij niet uit met wie ze het bed delen.
Sterker nog: het gaat mij niet aan.

Ik vond Clinton een goede president.
Zijn privéleven gaat mij niet aan.

"Ja, maar hij is een rolmodel. Hij moet het goede voorbeeld geven."

Wat een onzin.
Miljardair Donald Trump, met zijn extravagante levensstijl, kan geen voorbeeld zijn voor de doorsnee Amerikaan.
Hypocrisie is een aangeboren eigenschap.

Ook sporters zoals golfer Tiger Woods moesten publiekelijk berouw tonen voor sex buiten het huwelijksbed.

Zou een lid van Vindicat, die betrokken was bij het opstellen van een Bangalijst in 2016, daar in 2031 op aangesproken worden wanneer hij de landelijke politiek ingaat?
*******

Geen opmerkingen: