07 oktober, 2016

Griepprik - the road to......



"Hebben we al een oproep gehad?"
'Neen. Vorig jaar waren ze er toch veel vroeger bij?'

"Ja, toen kreeg ik hem al eind september. Ik zal de assistente even bellen."


'Nee, mevrouw ten Bruggencate - u moet nog een maand wachten. We beginnen pas begin november met prikken.'

"Maar N., wanneer krijgen jullie de vaccins binnen?"
'Ik verwacht ze toch wel binnen twee weken binnen te krijgen.'

"Verdomme P. dat komt nou net niet lekker uit met de reis."
'Dat los jij wel op.'

"Ik stuur de huisarts even een email. Kijken of hij een oplossing weet."



Beste A.
We zijn op reis wanneer jullie de griepprikken uitdelen. Gezien eventuele bijwerkingen wil ik hem echt binnen nu en zeven dagen hebben.
Heb je enig idee wanneer de vaccins binnenkomen?

Beste Ellen,
Die komen pas in de laatste week van oktober.
Maar dan kunnen jullie ook meteen komen.

'Lukt het schat?'
"Nope, veel te laat. Ik wil geen risico's nemen. Zou Zeeland tegelijk prikken? Ik ga eens even de apotheek in Zierikzee bellen."



'Ja mevrouw ten Bruggencate - wij hebben ze allang binnen. Volgende week beginnen de huisartsen met vaccineren.
"O wat fijn. Kan mijn huisarts receptjes sturen?"

'Jazeker. Maar u moet ze wel betalen.'

"Wat kosten ze eigenlijk?"
'Even nakijken. Goh €22,50 Dat valt mee.'

"Geen probleem. Dat handel ik later wel met de verzekering af. Wat fijn, ik ga direct mijn huisarts bellen."


"Zou u aan A.......uh, de dokter willen vragen of hij twee recepten voor griepvaccins naar de apotheek in Zierikzee wil sturen. We zijn momenteel in Zeeland."
'Dat kunt u beter zelf doen want ik zie de dokter niet meer.'



"Huh? is de dokter dan niet met zijn spreekuur bezig?"
'Jawel, maar ik zie hem niet.'

"U ziet hem niet????.........................De dokter loopt continu heen en weer om patiënten op te roepen. U kunt hem toch even via de binnenlijn dit bericht doorgeven? Hij weet van het probleem."
'Neen, want ik heb mijn eigen werkzaamheden.'

"U bent nieuw en u weet waarschijnlijk niet dat mijn man leukemie heeft. Dat weet N. wel en die zou het meteen geregeld hebben."
'Nou ja. Het heeft toch geen haast? Het kan toch tot maandag wachten.'

"Ik mail A. .......uh, de dokter (en u) nog wel een keer. Laat hem dat op wat voor manier ook maar even weten."



Beste A,
Apotheek alhier heeft vaccins. Zeeland is blijkbaar eerder aan de beurt dan Rotterdam.
Wil je recepten sturen?
****
Goedemiddag
Bedankt voor uw mail.
Ik ga ze doorsturen naar de apotheek.
Hoop u hiermee geholpen te hebben.
****
Heel fantastisch.
Hartelijk dank.

'Hallo schat. Ik sta middenin de baan en voel mijn mobiel trillen. Er is een voicemail van de assistente. Moet ik er iets mee?'

"Het is allemaal geregeld. Je hoeft niets te doen.
Ik moet nog even de apotheek checken en een afspraak met de huisarts alhier maken. Geen zin om voor een prikje naar 010 te gaan."

'Oké, klinkt goed. Tot straks. Kus.'


"Zo, daar ben ik weer. Met het faxen van recepten gaat het nogal eens mis, dus wil ik het even checken.
'Ja hoor, we hebben de recepten ontvangen. U kunt uw griepprikken op komen halen.'


"Dag mevrouw X. Wilt u man en mij een griepprik geven?"
'Natuurlijk, zeg maar wanneer u kunt.'

"Maandag?'
'Genoteerd.'


Beste A. en assistentes, huisarts alhier prikt ons aanstaande maandag.

'

"Schat, het is godzijdank geregeld."
'Dat wist ik toch.'

"Zenuwslopend."
'Ja schat, maar ik sta met een putter in mijn handen.'

"Je hebt dinsdag toch een wedstrijd?"
'Ja. Hoezo?'

"Ik hoop dat je dan die putter nog in je handen kunt houden."
'Hoezo?'

"Griepprik."
*****

Geen opmerkingen: