16 september, 2016

Het weer


Is het weer het meest besproken onderwerp?
Ja, maar niet in mijn blogjes.
Hooguit verwerk ik het in een zin: "Op deze bewolkte zaterdag......."

Maar de laatste drie-vier weken heeft het weer wel indruk op mij gemaakt.
Vooral toen niet de mussen, maar de pinnen van het dak vielen.
De lijm liet gewoon los.


Hoeveel (oudere) mensen zijn er overleden vanwege de hitte?
Mijn vader stierf middenin een warme zomer, vandaar dat ik daaraan moet denken.

De nieren waren kapot.
Hij was niet te redden. Ook niet met organen van anderen.

Want ook dat was een veelbesproken onderwerp de laatste dagen.
Die wet gaat het niet halen in de Eerste Kamer, en dat is maar goed ook.

Mijn man en/of zoon mogen/mag op het moment dat ik dood ben bepalen wat er met mijn organen gebeurt. Niet de regering.

Mochten zij er op het moment supreme van afzien, so be it.

Van dit politieke gedram ben ik niet gediend en ik ben niet de enige.
De verontwaardiging blijkt zo groot dat zelfs mensen hun toestemming voor orgaandonatie hebben ingetrokken.

Gisteravond veranderde het weer met een donderslag.
Normaliter kondigt zich een onweer rustig aan, maar nu was de eerste ook meteen de hardste klap.

Jacky schrok zich een ongeluk en lag binnen no time onder onze lakens.


Vergelijk ik gisteren met vandaag, dan scheelt dat een jas.
Fantastisch zeilweer. Dit schip heeft het rijk voor zich alleen.
Exemplarisch voor heel Zeeland.

Over twee weken komen de eerste Duitsers herfstvakantie vieren.

Geen opmerkingen: