14 oktober, 2015

Mijn KPN

 
Even terug naar een paar weken geleden toen ik zo enthousiast was over de overstap van het klantonvriendelijke Delta/Zeelandnet naar KPN, die het bij ons in Rotterdam erg goed doet.
KPN Compleet is het pakket dat wij ook in Zeeland wilden aanschaffen.
 
Wij kregen de installatie-pakketten voor twee televisies ruimschoots op tijd, hoewel in eerste instantie er maar één pakket werd geleverd.
Zeeland krijgt helaas niet wat de randstad wel krijgt: topkwaliteit.
Dat het geen HD-kwaliteit zou worden wisten we.
 
Afgelopen maandag kwam de installateur.
Hij zag de twee dozen en ging meteen doormeten of er wel genoeg MB was (iets wat de KPN-verkoper ook al had gedaan. Was een tweede tv niet mogelijk geweest, dan hadden wij dit contract nooit gesloten).
10 MB, dus dat was oké.
 
Bij het aansluiten van de tweede televisie ging het mis.
"Oh jee, ze zijn het vergeten op te starten," zei de installateur.
Via zijn eigen lijn belde hij KPN.
Antwoord: Binnen 24 uur is het opgelost.
 
En dus ging manlief het gisteren proberen, maar weer kwam er een melding dat het maximum bereikt was.
Hij belde het storingsnummer dat in de brief stond.
 
Er kwam een haperend antwoord van E.(de namen staan genoteerd):
een andere afdeling was vergeten ons te activeren.
 
Weer werd gevraagd of er wel genoeg MB was en of we genoegen namen met geen HD-kwaliteit.
"Ja! Twee keer doorgemeten. 10 MB.
Waarom sturen jullie anders twee pakketten?"
 
Over 24 uur weer proberen was het advies.
 
En dus werd vandaag de derde poging gewaagd.
Nee, hoor. Weer geen ontvangst.
 
Mijn arme man zat te trillen van woede, maar wist bewonderenswaardig kalm en beleefd te blijven door de telefoon.
Hij probeerde het nummer uit de brief weer, maar dat werkte niet meer (voor ons).
Blijkbaar vond de E. gisteren dat zij het probleem had opgelost.
 
En dus belde P. de gewone klantenservice.
Weer hetzelfde gezeur over MB's en kwaliteit.
Weer hetzelfde antwoord.
 
Ditmaal ging L. het even navragen.
Het duurde even, maar toen kwam er een antwoord.
 
Het was wel aangemeld door KPN, maar het wachten was nu op het accorderen van Spotify.
Dat laatste hoorde manlief voor het eerst.
Wij hebben een contract met KPN. Niet met Spotify.
 
"Ik hoef helemaal geen Spotify," zei echtgenoot.
 
Er was niet tegenin te praten.
 
"Probeert u het over een week nog eens," was het advies van L.
 
Weer een provider die afspraken niet nakomt en contracten niet naleeft.
 
Het Mijn KPN gevoel heb ik met KPN incompleet dus (nog) niet.
***********

Geen opmerkingen: