16 mei, 2015

Kijken maar niet kopen


 
"Rotterdam is booming," zei een vriendin gisteren terwijl we de avond over de Maas zagen vallen.
 
Ja, Rotterdam is inderdaad booming.
 
>>>>>>Eerst even dit grappige voorval:
Nadat we groot hadden ingekocht bij Appie, zette P. mij bij de metro af. Ik moest naar de Markt(hal).
 
Bij het poortje pakte ik mijn portemonnee.
Mijn OV-kaart zat er niet in.
 
Oh gosh, die zit in de kontzak van een broek.
Zou ik...........??
Ik legde mijn hand op mijn linker kontzak en voelde inderdaad iets hards.
Goede broek aangetrokken.<<<<<<
 
De Markthal was gesloten.
Het maximum aantal bezoekers was bereikt.
Er stond een lange rij wachtenden bij de middelste ingang (de andere twee waren permanent dicht).
 
 
Ik wist/weet een sluiproute, die ik hier niet ga verklappen.
Maar het loopt wel een beetje de spuitgaten uit, lieve lezers.
 
Ik doe daar waarachtig mijn boodschappen en mij wordt de toegang ontzegd vanwege een schip/bus fotograferende toeristen.

 
Kijken, maar niet kopen.
Zo vlak na de opening was het nog wel leuk, maar nu bemerk ik toch enige irritatie bij de winkeliers.

 
"Mooi hè?
'Ja, prachtig.'
 
"Lekker hè?"
'Ja, heerlijk.'
 

Geen opmerkingen: