18 november, 2014

Steeds meer splinters in de Kamer

 
 
Was dit gepland?
 
Ik weet het niet, maar de achterdocht borrelt weer bij mij op.
 
Niet dat het mij ene zier kan schelen wat er in de PvdA gebeurt hoor. Momenteel is er ernstiger wereldnieuws.
 
Wel maak ik me zorgen over de toekomst.
Want deze heren, Groep Kuzu/Öztürk, gaan samen bij een volgende verkiezingsronde zeker stemmen van "medelanders" winnen.
 
Splinters kunnen behoorlijk gaan etteren.
 
Of ze net zo succesvol zullen zijn als Wilders en de PVV weet ik niet.
 
Wel weet ik dat dit helemaal in het stramien van het oprukkende antisemitisme, de IS-strijders, Zwarte Piet en de voetbal-selfie past.
De stemming is om te snijden en het wordt alleen maar erger.
 
Hij zegt op te willen komen voor alle mensen in dit land. "Of dat nou Surinaamse Nederlanders zijn, Marokkaanse Nederlanders zijn of Turkse Nederlanders zijn, dat maakt ons niet uit," zei Kuzu. "Iedereen in het land die het zat is dat Nederland verrechtst, verruwt en verhardt, daar zullen wij de komende periode voor staan."
 
De twee Kamerleden gaan verder als Groep Kuzu/Öztürk, maar werken ook aan een nieuwe "beweging". Ze roepen iedereen die voor "verdraagzaamheid, tolerantie, acceptatie en verbinding" is mee te denken.
 Bron
 
Zijn Surinaamse Nederlanders, Marokkaanse Nederlanders en Turkse Nederlanders "alle mensen in dit land"??? 
 ***********

Geen opmerkingen: