04 februari, 2012

Een 10+ voor Atlanta/Delta



Goed – we vervolgen de reis en vanaf nu houd ik de Amerikaanse klok aan.
Dus telt u daar zelf maar zes uur bij op. (Bert vijf uur J)

Dat ons na het kille afscheid van Amsterdam zo’n warme ontvangst in Atlanta te wachten stond had ik van tevoren niet kunnen bevroeden. 

P. wist met enige krachttermen een duwster voor zijn rolstoel te charteren. Ze had een rood jasje aan en was er dus eigenlijk te goed - maar ze deed het. 
Binnen vijf minuten waren we langs de (dit keer zeer vriendelijke) immigration.

Een van de drukste vliegvelden ter wereld…………….uitgestorven.
KL621 was het enige vliegtuig (in activiteit). In feite was het vliegveld dicht.

Alle vluchten waren – sommige met enige vertraging – reeds lang binnen. Het was wel een heel bijzondere ervaring. 
Want wat er gebeurde:
Wij haalden gewoon onze bagage van de band. Die werd meteen weer van ons afgenomen en zou de volgende ochtend met de eerste vlucht naar Ft. Myers gaan. Daar hadden we geen omkijken naar.


We werden meteen opgevangen. 
Tickets voor zaterdagochtend lagen klaar. Evenals een voucher voor the Crown Plaza,  mealvouchers en een overnachtingskit (foto). Gelukkig pak ik altijd een schone onderbroek in en heb ik onze medicijnen eveneens in de handbagage.

Aangezien het treintje niet reed werden wij via een achteruitgang naar bussen  gebracht. Die reden (omdat het gebouw verder gesloten was) kris kras over the runway naar de aankomsthal.
Totaal uitgestorven.

Onder begeleiding van uiterst attente -en behulpzame Delta-medewerkers kwamen we bij de hotelshuttle die ons naar the Crown Plaza bracht.
We lagen – na een heerlijke douche – om kwart voor drie ( kwart voor negen NL’se tijd) in ons heerlijke bed.
Vier uur later stonden we weer onder de douche.

Ruim op tijd voor onze 9.43 uur vlucht naar Ft. Myers.
Alleen was de dame die onze boarding passes eruit draaide niet helemaal wakker. Toen we bij de terminal aankwamen ontdekte ik dat ze ons op de 8.29 uur vlucht had gezet. 
Goed – die was dus weg. 

Voordeel van Business Class vliegen: je wordt meteen geholpen. We kregen nieuwe boarding passes en dronken koffie in de lounge. 
De vlucht vertrok precies volgens schema.
 Maar waren onze koffers ook daadwerkelijk aangekomen in Ft. Myers??

Wordt vervolgd.


Geen opmerkingen: